Trebuie să fii acolo!


Inainte de Craciun, am fost la o serbare, undeva la tara, departe de oras. Am vazut copii atat de frumosi, imbracati in straie populare, fetele cu margele la gat, iar baietii cu opinci in picioare. Unii mai frumosi ca altii. In clasa, nu erau foarte multi, 15 maxim. Invatatoarea lor, emotionata, ne-a rugat sa pasim in clasa si sa luam loc pe scaune.

Era o atmosfera foarte diferita. Am mai fost la multe serbari de Craciun, dar niciodata nu m-am emotionat ca la aceasta. Chiar de la urarile de bun venit ale doamnei invatatoare mi-au dat lacrimile. Se simtea in cuvintele ei cat suflet a pus, cate ore de munca a investit pentru a iesi un moment frumos. Eram surprinsa, chiar nu ma intelegeam.. Nu stiam ce se intampla...

Draga mea sau dragul meu, parinte sau viitor parinte, am o rugaminte pentru tine: Fii acolo! Daca este serbarea printesei tale sau a cavalerului tau, fii acolo, doar atat, nu imbracat elegant  sau foarte sofisticat, nu cu telefoane de ultima generatie, pe care sa le umpli de poze si filmulete, nu...doar fii, atat...

Nu am fost niciodata mai trista la o serbare, ca atunci. E greu sa vezi copii tristi, abatuti, care stau cu capul in pamant, pentru ca nu a venit nimeni sa-i vada. Stii ce greu e sa te uiti in ochii rataciti a unui copil care isi cauta cu disperare mama in sala. Stiti ca oricat ai vrea, nu te poti abtine, ii vezi tristetea din suflet si...te simti neputincios.

Elena, era o  fetita tare simpatica, dar atat de abatuta...De fiecare data cand venea randul ei sa spuna poezia sau cantecelul invatat, avea lacrimi in ochi si se uita nedumerita spre locul unde erau parintii. Dupa doar cateva cuvinte, isi apleca capul si spunea versurile cu ura...Privirea ei nu o mai vedeam. Nu se ridica pana cand nu ii venea randul din nou. Cu o mica speranta in suflet, Elena,  a stat  pana la sfarsitul serbarii. Chiar daca a venit Mos Craciun, cu cadouri si dulciuri, nimeni  si nimic nu a putut umple golul din sufletul ei.
 Mama sau tatal ei s-au gandit ca e mult mai important altceva, insa...cred ca au facut cea mai mare greseala...

Asadar, mami, tati, trebuie sa fii acolo! Amintirea ca tu nu ai fost, nu se uita o viata...
Mami,tati, fii acolo pentru puiul tau!




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O moldoveancă adevărată!

Tu ai grijă de puiul tău?