A fost prima și poate ultima...?!

A fost musai sa povestesc cum a fost primul meu stagiu de practică. Uite ce s-a întâmplat acolo pe scurt. Hai, că a fost drăguț...

Orice experinta pe care o traiesti in facultate are frumusetea ei.  Am descoperit asta o data cu primul meu stagiu de practica. A fost o perioada minunata si acum, cand vorbesc despre asta, o amintire draga mie. Am efectuat stagiul de practica in hipermarketurile Cora Bucuresti, in perioada  21.10.2015-10.11.2015, in cadrul proiectului „Parteneri in angajare-Stagii de praactica pentru studenti”.  In toata aceasta perioada s-au adunat 90 de ore de praactica in domeniul Marketing, cu diferite tematici, stabilite de tutorele nostru de practica. In cateva randuri o sa rezum intreaga mea experinta: lucruri descoperite, iar apoi invatate.
           La inceput am fost o multitudine de persoane. Am cunoscut oameni din diverse domenii de la care am avut ce sa invat. In primele zile am inceput sa cunoastem compania si sa relationam cu tot personalul. Am descoperit, incetul cu incetul, fiecare departament si serviciu din cadrul companiei. Am inceput sa inteleg modul de organizare, cum sunt impartite sarcinile, dar si ce fel de colaborari exista. Totul parea foarte interesant, si din acest motiv, cu totii voiam sa afla ce se intampla in spate, acolo unde exista toata marfa pe care noi o vedem la rafturi.  Asa am ajuns a intelegem etapele parcurse de produse de la intrarea in magazin pana la vanzare. Dupa ce am descoperit cum ajung acestea in rafturile magazinului Cora, era momentul sa aflam ce inseamna promotia. Am cunoscut si totodata am inteles modalitatile de desfasurare a campaniilor promotionale ale hypermarketurilor. Cu aceasta ocazie am analizat modul in care sunt realizate cataloagele promotionale, de la produse, pozare, descriere produs, pana la pret si altele. Am avut ocazia sa vedem si sa dam o mana de ajutor practic la realiarea catalogului. La DECO, caci asa se numeste departamentul unde se fac brosurile am lucrat cot la cot cu oamenii de acolo si am vazut si cum se ajunge la design-ul final al unei pagini promotionale din catalogul cu prodese ale magazinului. Plimbandu-ne printre rafturi, vitrine, raioane, urmatorul lucru care urma sa il studiem era comportamentul clientilor, atitudinea lor fata de produse, ce cumpara, ce preferinte au, ce gandesc despre hypermarketul unde isi fac cumparaturile si ce ar schimba ei la Cora. Nu a fost deloc usor sa aflam aceste lucruri. Desi aveam destule chestionare si intrebari, oamenii nu erau foarte dornici sa ne raspunda. Probabil, nici noi, practicantii nu aveam destul curaj. Dupa cateva refuzuri, am aflat profilul clientilor si de  asemenea, profilul acestora. Au fost multe lucruri wow, dar cel si cel mai mult mi-au placut oamenii. E minunat sa ii studiezi si chiar sa ii descoperi.
            Asadar, practica mea la magazinul Cora a fost o experinta minunata si cu siguranta o amintire memorabila din primul an de facultate. O data cu aceasta perioada mi-am dat seama ca marketing-ul presupune mult mai multe lucruri. Aspecte ce nu sunt cunoscute si nu pot fi descoperite de oricine. Stagiul de practica la Cora m-a ajutat din mai multe puncte de vedere. Am devenit mai sociabila, mi-am imbogatit cultura generala, am vazut ce inseamna o campanie promotionala, am intrat in contact cu diverse persoane din diverse departamente ale hypermarketului si nu in ultimul rand, am acumulat experinta.

p.s. Am uitat sa spun că primeam sandwich-uri, apa, suc, cafea și...a fost un stagiu plătit.

Concluzia: A fost prima si poate ultima experinta in marketing...





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

O moldoveancă adevărată!

Tu ai grijă de puiul tău?

Trebuie să fii acolo!